HTML

HTML

4kerMami

4. kerületi anya hányattatásai, víg és kevésbé víg napjai

Friss topikok

  • nénike: A Kaland Katlan elérhetőségei honnan vannak? Szeretném őket elérni, de nem veszik fel a telefont. (2013.09.17. 15:17) Egy tökéletes nap - Királyrét
  • ujpestimami: Annyira büszkék voltunk a gyerekre, amikor elkezdte használni a DVD-lejátszót, hogy teljesen elfel... (2011.03.11. 00:36) Napi kínzó kérdés : CD-k
  • mumoo's: Nagy örömmel olvastam ezt a bejegyzést. :) (2011.02.27. 23:02) Test-kép-zavar-ok
  • jatszoterkereso.hu: @ujpestimami: Kapni nem lehet, csinálni kell :) Szó sem volt semmilyen táborról :D Szerintem nálu... (2011.01.13. 22:52) Gyógyszerek és kezelés a torokgyulladásra
  • jatszoterkereso.hu: Jujj... a Gábor Ignác az tényleg kiment a fejemből, de javítom majd... Az oldal teljesítményét is ... (2010.12.14. 00:03) Mikulás

Linkblog

Közfürdő-e az újpesti Főtér?

2010.06.29. 15:29 ujpestimami

Ezt a közleményt az Újpesti Önkormányzat adta ki az új Főtéren üzemelő szökőkút nem rendeltetésszerű használatával kapcsolatban:

Tisztelt újpesti Polgárok! Az Új Főtér mindannyiunk örömére és szórakozására újult meg. Köszönjük a sok pozitív visszajelzést, azonban a negatívumok mellett sem szeretnénk szó nélkül elmenni. Többen jelezték, és mi is tapasztaltuk, hogy a téren fürdőruhában, vagy pelenkában, szinte strandtörülközővel fürdőznek a gyerekek. Megkérjük a Tisztelt Szülőket, annak érdekében, hogy a Főtér ne veszítse el eredeti rendeltetetését, ne közfürdőnek használják a szökőkutat, és ne engedjék gyermekeiket fürdőruhában „strandolni”. Segítségüket, és megértésüket előre is nagyon köszönjük, és kellemes időtöltést kívánunk mindenkinek a megújult Főtéren! Újpesti Önkormányzat

Nos, én elég kétes értékűnek találom ezt a hozzáállást. Ugyanis eddig senki sehol nem fejtette még ki, hogy mi is a Főtér eredeti rendeltetése (persze, nyilván nem közfürdő, de hát T. Önkormányzat! akkor tessenek építeni egy közfürdőt!) Beszéltek itt mindenféle múltról, meg jelenről, elődeink szellemiségének átörökléséről, blablabla... De a rendeltetését senki nem ecsetelte.

Véleményem szerint egy főtér rendeltetése az, hogy az emberek HASZNÁLJÁK, és az én felfogásomban ebbe a használatba még bőven beletartozik az, hogy ha a nyári rekkenő hőségben a gyerekek belerohangálnak a vízbe. Főleg akkor, ha a szökőkút építészetileg úgy lett megoldva, hogy nem is kelti szökőkút benyomását, még egy peremet sem kell átlépni ahhoz, hogy az ember belemenjen. Sőt, szinte csalogató, hogy nincs kerítés, nincs perem, nincs korlát. Ma dél körül én is arra jártam, jó meleg is volt és erős késztetést éreztem, hogy belemásszak a vízbe, persze én már "felnőtt" vagyok, "tisztes családanya" ésatöbbi ésatöbbi, ezért természetesen nem másztam bele, de ha gyerek lennék, lehet, hogy most nagyon örülnék ennek a jó kis pancsolási lehetőségnek. (mint szülő azonban nem biztos hogy beleengedném a gyereket, elsősorban nem a Főtér eredeti rendeltetése aggasztana, hanem a szökőkútból folyó víz minősége...) Amúgy meg sajnos kell még várni jó pár évet, hogy a kiültetett facsemeték megnőjenek annyira, hogy valami árnyékuk is legyen, így még hűsítő árnyékba sem lehet húzódni... 

Mindezek mellett - nem vagyok sem építész, sem hivatásos építmény-kritikus, vagy minek hívják az ilyet - úgy vélem, hogy a Főtér azon része, ahol ez az ominózus szökőkút is található, elég kopárra és kietlenre sikeredett. A másik végében bőven elfért volna valami füves kis park-féleség, vagy  - Urambocsá'! - egy játszótér... mert akkor lehet, hogy ezek a "gaztevő kis briganti" gyerekek nem a szökőkútba ugrálnának, hanem játszanának a játszótéren. Rendeltetésszerűen...

Ha én lennék a Főtér (bizony, bizony, használjuk a fantáziánkat egy kicsit...) szóval ha én lennék a Főtér, biztosan örülnék neki, ha boldog emberek császkálnának rajtam, ha a családok együtt kijönnének ide, és taposnák a köveimet, ülnék a padjaimat hogy szimplán jól érezzék magukat. Ha gyerekek rohangásznának a szökőkutamban, hogy felfrissüljenek, vagy száguldoznának rajtam kis műanyag motorjaikon. Biztos sokkal boldogabb lennék, mintha csak szürke, unott, kiábrándult, fásult emberek sietnének át rajtam, meredten maguk elé nézve, begubózva a kis világukba, észre sem véve a szépségeimet, az új fákat, a padokat, a szökőkutat... nno, asszem ennyi elég is volt a patetikus ömlengésből, végezetül álljon itt pár kép az új Főtérről rendeltetésszerű és nem rendeltetésszerű használat közben.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(A kép Újpest honlapjáról van, forrása itt)

(kép forrása itt)

(kép forrása itt)

Valamint pár kép azokról a helyekről, ahol nem jelent ilyen nagy problémát a közterületi szökőkút ilyetén használata:

Pl. Vác megújult, népszerű főterén, ahol a kis kerek szökőkútba a kisgyermekek előszeretettel másznak bele, a szökőkúthoz vezető, a Dunát imitálandó (amúgy kategorizálni nem tudom, micsoda) vizes építménybe pedig még bringával is belemennek a nagyobbak! (ezt én magam nem tartom helyesnek a balesetveszély miatt, de amúgy a kutyát se zavarja) 

(kép forrása itt)

Itt van pl. a Missouri állambeli Kansas City, amelynek szökőkútja kísértetiesen emlékeztet az újpestire...

(kép forrása itt)

Vagy itt van New York, a Central Park, ahol senkit sem zavart, amikor tomboló hőségben az emberek (az emberek, nemcsak a gyerekek!) belemásztak a vízbe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(kép forrása itt)

És végül a nagy kedvenc, Róma és a La dolce vita...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(a kép innen van)

1 komment

Címkék: család újpest szökőkút negyedik kerület iv. kerület 4 kerület újpesti főtér új főtér

A bejegyzés trackback címe:

https://4kermami.blog.hu/api/trackback/id/tr372118753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keletimi 2010.08.24. 22:47:10

ide simán tudnék passzintani egészen friss máltai (La Valettai képeket) ott sem zavar senkit, hogy a gyerkőcök benne pancsiznak...
Mellesleg pont nemrégiben hallottam egy riportot arról, hgy a szökőkutakban miért nem tanácsos pancsizni....hát engem elriasztottak vele az biztos.
Mindegyik egy bacitanya. De ettől függetlenül, a vizen átszaladozó gyerkőcök sztem is üdÍtő látvány (lenne)- lehet a PMH ablakán munkaidőben kikukucskáló tisztviselőket zavarja a látvány?
süti beállítások módosítása