HTML

HTML

4kerMami

4. kerületi anya hányattatásai, víg és kevésbé víg napjai

Friss topikok

  • nénike: A Kaland Katlan elérhetőségei honnan vannak? Szeretném őket elérni, de nem veszik fel a telefont. (2013.09.17. 15:17) Egy tökéletes nap - Királyrét
  • ujpestimami: Annyira büszkék voltunk a gyerekre, amikor elkezdte használni a DVD-lejátszót, hogy teljesen elfel... (2011.03.11. 00:36) Napi kínzó kérdés : CD-k
  • mumoo's: Nagy örömmel olvastam ezt a bejegyzést. :) (2011.02.27. 23:02) Test-kép-zavar-ok
  • jatszoterkereso.hu: @ujpestimami: Kapni nem lehet, csinálni kell :) Szó sem volt semmilyen táborról :D Szerintem nálu... (2011.01.13. 22:52) Gyógyszerek és kezelés a torokgyulladásra
  • jatszoterkereso.hu: Jujj... a Gábor Ignác az tényleg kiment a fejemből, de javítom majd... Az oldal teljesítményét is ... (2010.12.14. 00:03) Mikulás

Linkblog

Játszóterek 1.

2010.06.16. 13:23 ujpestimami

Itt a nyár, itt a jó idő - nos ez a kijelentés a mai napon már szintén nem aktuális, tekintve, hogy ismét monszun van.

Igazából a múlt héten akartam írni ezt a bejegyzést, de mivel akkor tényleg nyár volt (remélem, idén nem ez az egy hét volt A NYÁR...), így nem a számítógép előtt gunnyasztottam, hanem kimentünk a szabadba. 

Szabadban töltött óráink nagy részét pediglen a játszóterezés tölti ki, így erőt-energiát nem kímélve nekiveselkedtem az ideális játszótér felkutatásának. Hálistennek Újpest tele van játszóterekkel, így hamar siker koronázta "erőfeszítéseimet".

Az első napokon volt pár csalódás - rájöttem, hogy a játszótereket általában úgy építik fel, hogy jobb esetben TALÁN köbe vannak véve fákkal, de akkor is csak a szélükön árválkodik egy-egy fa, így pl. a legnagyobb déli verőn, vagy délután 1 körül, amikor gyermekem általában aktív, egy zsebkendőnyi árnyékos terület sincs ezeken a játszótereken - vagy ha van is, próbáljunk már meg egy zsebkendőnyi területen ott tartani egy gyereket...

Első próbálkozásom a Tél utcán végighúzódó lakótelep egyik kis játszóterén történt (talán a Kassai utcai? fene tudja, még csak 5 éve lakom Újpesten... :-)) amit nemrég újítottak fel, emlékszem is, írtak róla a helyi újságban is, hogy felavatták nagy csinnadratta közepette. A játszótér tényleg nagyon jó, csak egyáltalán nem éri árnyék, talán a homokozót egy kicsit, de sem a csúszdát, sem a különféle hintákat nem. (Mondjuk azt se értem, hogy miért ódzkodnak a játszóterek építői attól, hogy pl. gyepszőnyeggel vonják be a talajt, ne pedig kaviccsal. Mondjuk hálistennek az én gyerekem nem eszi a kavicsot, de hallottam már nagy kavicsevőkről. Engem szimplán csak idegesít, hogy belemegy a cipőnkbe folyton...)
A kavicstól és az erős napsütéstől eltekintve (amely ellen valami irdatlan magas faktorszámú napkrémmel kentem be a gyereket és mivel még mindig nem találtam meg az ideális sapkát, zsebkendőt tettem a tarkójára, amit a jelenlegi sapkája szépen ott is tart) gyerök jól érezte magát, sikerült hellyel közel benn tartanom az árnyékos területeken, illetve nem töltött vészesen sok időt a napon. Meglátásom szerint azonban csak délután 4 után érdemes ide jönni, amikor a nap már a házak mögött van... akkor viszont tumultus van, mert sajnos ez a játszótér elég kicsi.

Második próbálkozás szintén a Tél utca mellett húzódó lakótelep egy másik játszótere, (talán Erzsébet utca???) ezt is nemrég újították fel, a területe jóval nagyobb, mint a tegnapié, viszont maradtak benne jócskán területek a régi aszfaltból, a füves részek is a régi maradványok, így nem igazi a fű, csak a szokásos gizgazos valami. A hatalmas homokozó közepén van egy irdatlan nagy kötelekből font mászógúla a nagyobbak számára - ez gyeröknek még használhatatlan- maga a homokozó viszont használható - lenne, ha lenne árnyékos része. Sajnos nincs. A játszótér másik felében van egy kis homokos terület, benne a hintákkal, szerencsére itt volt egy kis árnyék, hintázni és homokozni is lehetett. Valamint különféle csevelyt folytatni egypár szülővel-nagymamával. (beszélgetés fő témája az új kormánytisztviselőkre vonatkozó törvény miatt érzett aggodalom - a véleményem megvan, de ebben a blogban nem adok neki se helyt, se hangot...) Itt is megtalálhatók a mai játszóterekre jellemző rugós-ráülős játékok, de ezek még szintén nem kerültek bele Kismiki látókörébe. 
A hintás rész mellet van egy kis árnyékos rész is, ahova le lehet ülni, ott sajnos végig enyhe kakiszagot éreztem (a kakit nem találtam, de ezzel sajnos kiesett ez az árnyékos rész is, mert nem szerettem volna, ha Kismiki előbb találja meg a kakit, mint én...) Hát ez sem a legjobb játszótér, meg kell még néznem délután 5-kor is, hátha akkor már árnyék borítja a homokozót... Egynek elmegy...

 

Szólj hozzá!

Címkék: család anya baba játszótér mami újpest negyedik kerület iv. kerület 4 kerület újpesti játszóterek

A bejegyzés trackback címe:

https://4kermami.blog.hu/api/trackback/id/tr1002086115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása