HTML

HTML

4kerMami

4. kerületi anya hányattatásai, víg és kevésbé víg napjai

Friss topikok

  • nénike: A Kaland Katlan elérhetőségei honnan vannak? Szeretném őket elérni, de nem veszik fel a telefont. (2013.09.17. 15:17) Egy tökéletes nap - Királyrét
  • ujpestimami: Annyira büszkék voltunk a gyerekre, amikor elkezdte használni a DVD-lejátszót, hogy teljesen elfel... (2011.03.11. 00:36) Napi kínzó kérdés : CD-k
  • mumoo's: Nagy örömmel olvastam ezt a bejegyzést. :) (2011.02.27. 23:02) Test-kép-zavar-ok
  • jatszoterkereso.hu: @ujpestimami: Kapni nem lehet, csinálni kell :) Szó sem volt semmilyen táborról :D Szerintem nálu... (2011.01.13. 22:52) Gyógyszerek és kezelés a torokgyulladásra
  • jatszoterkereso.hu: Jujj... a Gábor Ignác az tényleg kiment a fejemből, de javítom majd... Az oldal teljesítményét is ... (2010.12.14. 00:03) Mikulás

Linkblog

A fekete retek - bejegyzés, amelyet folyton megjegyzésekkel szakítok meg

2011.03.19. 00:33 ujpestimami

Nem, ebben az esetben nem a gyerek füle mögött összegyűlt piszokról fogok írni, hanem az alternatív gyógyászatban  (azaz a népi gyógyászatban, de most ezt trendi alternatívnak hívni...) használatos torokgyulladás elleni mézes fekete retek kúráról.

Egyszer régen olvastam valahol erről, de mivel fenntartással kezelem a retket, mint olyat (kivéve a tavaszi kis cuki piros vajretket), főleg hogy még fekete is (frankón azt hittem, hogy belül is az, vagy valami sötét rondaság) nem vitt rá a lélek, hogy kipróbáljam. Azonban az idei menetrendszerű torokgyuszi - fülgyuszi-arcüreggyuszi kombó miatt (ami természetesen a négynapos ünnep előestéjén tört ki rajtam, így megjártam a fül-orr-gége ügyeletet és a maradék napokon bedugult füllel, az orromra tapasztott zsebkendővel és fájdalmas pofával ténferegtem a lakásban, miközben kint szikrázó napsütéses igazi Disney-mesefilmes giccses koratavasz tombolt) amire egy Cataflamon kívül semmi mást nem adott a doki (amivel egyébként egyetértek, mert nem vagyok az antibiotikumok híve) és napokon keresztül szenvedtem, mint a kutya, de ennek ellenére elmentem a piacra (mivel férj már-már mániákus módon ragaszkodott egy szentendrei kiránduláshoz, és utunk a piac mellett vezetett) és megpillantottam az egyik árusnál egy rakás randa fekete gumót (egy pillanatig reménykedve benne, hogy ez tarlórépa, mert szeretném kipróbálni milyen, de SEHOL nem lehet kapni) és egy hirtelen bolond ötlettől vezérelve vettem 1, azaz egy darab fekete retket, hogy kipróbáljam magamon ezt a bizonyos mézes kúrát. Az elkészítéssel kapcsolatban ellentmondó ötleteket hallottam, az interneten mindenhol azt lehet olvasni, hogy mélyedést kell vájni a retekbe, bele kell csurgatni a mézet, 24 óráig állni kell hagyni és másnap a mézet ki kell belőle kanalazni. Ezután a retekbe újra lehet mézet tölteni. A piaci eladó valami olyasmit említett, hogy egy lyukat kell bele fúrni, hogy azon folyjon ki a lé. Mivel ezt nemigen értettem, maradtam az interneten olvasott útmutatásoknál, és először is jó alaposan megmostam a retket (megmosás után is fekete maradt, szóval nem a retektől fekete a retek, hanem ilyen a héja színe), félbevágtam (amit nem kellett volna) és mindkét feléből kivájtam egy kis gödröcskét (igazából nem vájtam, inkább egy hegyes késsel addig barmoltam, amíg valami mélyedés nem lett benne... igazából valami dinnyevájó kellett volna, vagy legalább egy kiélezett szélű kiskanál) ezután érzékien belecsurgattam a mézet a macis flakonból, becsomagoltam alufóliába mindkét felet és betettem a hűtőbe. Azt kell mondjam, hogy azok a leírások, miszerint ki kell kanalazni másnap a gödörből a mézet, nemigazán alapulnak valós tapasztalatokon.  A méz ugyanis éjszaka beleivódott a retekbe, kivonta a retekből azt a bizonyos levet, ami olyan jót tesz a torokkal, és mindenhol kifolyt belőle. Így az értékes nedű egy része a hűtőszekrény polcán kötött ki (ismerve a nálunk dívó higiénés állapotokat, inkább nem kockáztattam meg, hogy felnyalom... inkább a torokgyulladás, mint egy lerohadt nyelv... :-D) és csak egy kisebb része maradt a gödröcskében. Így javaslatom az lenne azoknak, akik el szeretnék készíteni ezt a mézes kúrát, hogy a retkeket tegyék egy mélytányérba, és úgy tegyék a hűtőbe. Alapos gyömöszkölés és nyomkodás után (naívan azt gondoltam, hogy a retek szivacsos, és ki lehet belőle nyomni a cuccot, de sajnos nem...) pár kanálnyi levet sikerült kicsikarnom a nyomorult retkekből, aztán "egy életem-egy halálom" alapon megkóstoltam és döbbenten tapasztaltam, hogy a lé finom. Így gyorsan benyomtam az egészet, és vártam a hatást. Másnapra valóban jobban lettem egy kicsit (mondjuk megittam még addig három bögre Neocitrant is) a torkom alig fájt már. Gondolom a kúrát tovább kellett volna csinálni, de kidobtam a maradék retkeket, mert elég rondák és szottyosak lettek. Következő torokgyulladásomnál okulva mostani tapasztalataimból, több retket veszek és nem hagyom elfolyni a csodatevő lé nagy százalékát... (és itt jegyezném meg, hogy milyen nehéz megírni egy posztot a péntek esti Family Guy maraton alatt, amit felveszek videóra, és tízpercenként meg kell állítanom a felvételt a sok hülye reklám miatt)




 

 

Ja, és bizony a kikapart retekbél egy részét elrágcsáltam, nagyjából olyan, mint a káposztatorzsa vagy a nyers karalábé. És azóta már vettünk egy csomag fehér retket is, ami hihetetlenül jó kapros-joghurtos salátának, sőt, már levest is főztem retekből. Szóval nemcsak a torkomra volt jó hatással a retek, hanem még konyhatündért is varázsolt belőlem... :-D

Szólj hozzá!

Címkék: mézes fekete retek

A bejegyzés trackback címe:

https://4kermami.blog.hu/api/trackback/id/tr602751816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása